(Online) impact maken
Voor veel Werkcentra ligt de focus op dit moment op het bieden van goede dienstverlening. Logisch, want uiteindelijk is het samenbrengen van werkgevers en werkzoekenden het belangrijkste.
Toch wordt het belang van (online) marketing daarbij vaak vergeten. En dat terwijl een slimme marketingstrategie er juist voor kan zorgen dat moeilijk bereikbare doelgroepen, zoals het onbenut arbeidspotentieel, de weg naar het Werkcentrum weten te vinden.
Campagnes
bereiken je doelgroep
Misschien denk je niet direct aan betaalde marketingcampagnes, maar juist bij evenementen of specifieke acties kan online adverteren een groot verschil maken. Ze kunnen gebruikt worden om werkgevers en werkzoekenden te bereiken die zich niet al binnen je netwerk bevinden.
Kickstart Drechtsteden: 30% meer ingevulde contactformulieren dankzij Google Ads
Kickstart Drechtsteden bewees in 2024 de waarde van Google Ads voor Werkcentra: 30% meer ingevulde formulieren en telefonische intakes, met een conversiekost van €30 per formulier. Door de strategische inzet van zoekwoord- en PMax-campagnes wisten werkzoekenden en werkgevers het Werkcentrum te vinden.
Een vergelijkbare aanpak – met zoekwoorden zoals RMT, Regionaal Mobiliteitsteam, Werkcentrum en WSP – kan helpen om de naamsbekendheid van RMT’s niet te laten verdwijnen en de overgang naar Werkcentra soepel te laten verlopen.
De kracht van beeld
Beeldmateriaal speelt een cruciale rol in hoe mensen een campagne ervaren. Het juiste beeld activeert de doelgroep, terwijl beeld dat niet goed past juist kan afstoten.
Laten zien wat je doet
Inhoudelijke stukken, zoals een rapport of een actie rondom de Week van 1000 voorbeelden worden vaak alleen organisch verspreid. Hoewel dit belangrijk is, bereikt het voornamelijk een vertrouwd publiek.
Campagnes werken ook hier, bijvoorbeeld voor
Tip
Maak een combinatie van organisch en betaald door organische content te boosten. Dit zorgt voor optimale impact.